De eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Stolwijk - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Stolwijk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Sydney

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Augustus 2014 | Australië, Sydney

18-08-2014 / Winsum

De grote dag is aangebroken, om 08:15 ben ik vertrokken vanuit Winsum samen met mijn moeder in de auto richting Groningen. Daar hebben wij Jacqueline (zus) opgehaald en vervolgens zijn wij naar Schiphol gereden. Eenmaal op Schiphol aangekomen duurde het niet lang voordat wij Emiel (neef) en Liesbeth (tante) troffen. Na het inchecken hebben wij nog even geluncht en vervolgens afscheid genomen van de familie en onze weg gemaakt richting het vliegtuig.

De vlucht naar Bangkok (ruim 11 uren) verliepen goed met een film, wat games, natuurlijk van het uitzicht genieten, gekletst en ook nog wat geslapen. Uiteindelijk in Bangkok aangekomen, heb ik ook afscheid genomen van Emiel want hier was zijn eindbestemming voor 2 weken vakantie. Ik heb de volgende vlucht genomen (3,5 uren) naar Taipei waar ik vrij weinig van mee heb gekregen aangezien de stoel comfortabel genoeg was om een lange tijd in te slapen.

19-08-2014 / Taipei

Eenmaal aangekomen in Taipei heb ik mij 10,5 uren weten te vermaken op het vliegveld aangezien ik deze tijd moest uitzitten tot dat mijn vlucht naar Sydney zal gaan. Ik heb nog gekeken of ik daar in een hotel voor 4/5 uren kon overnachten maar dit had dan 74 euro gekost wat mij toch net wat te veel was, dus een ligstoel in de vertrekhal werkte ook prima. Na het lange wachten was het vliegtuig klaar voor vertrek en heb ik mijn laatste vlucht naar Sydney (ruim 9 uren) gemaakt.

20-08-2014 / Sydney

Eindbestemming Sydney na ruim 40 uren reizen! Nog een paar problemen met mijn paspoort want de luchtvaartmaatschappij had mijn naam verkeerd gespeld wat ik er uit op kon maken.. maar dit was gelukkig na een aantal minuten opgelost en ik kon dus mijn backpack pakken en het vliegveld verlaten. Echter stond het eerste familie lid Mary al op mij te wachten bij de aankomst hal, wat ik geweldig vond! We hebben wat bij gekletst en ze heeft mij wat tips gegeven en mij op weg geholpen! Vervolgens ben ik met een klein busje richting het hostel gegaan waar ik de aankomende 4 nachten zal verblijven.

Eenmaal in het hostel aangekomen rond 11:30 uur, ingecheckt en naar de kamer gegaan, heb ik een vrij bed uitgekozen en ben ik begonnen met het schrijven van deze blog, echter ben ik na een paar regels in slaap gevallen en werd ik rond 17:00 uur weer wakker. Heel goedkoop Lasagne gegeten in ‘The Side Bar’ samen met een kamergenoot. Weer terug op de kamer hebben we besloten om met zijn 4en nog even een drankje te doen in ‘The Side Bar’.

21-08-2014 / Sydney

Te laat opgestaan voor het ontbijt, dus ik heb mij klaargemaakt en ik heb onderweg maar een banaan gegeten. Vandaag heb ik een wandeltocht gemaakt door Sydney. Onder anderen heb ik Sydney ‘The Opera House’, ‘Sydney Harbour Bridge’, ‘Royal Botanic Gardens’ & ‘St. Mary’s Cathedral’ gezien. Ik keek mijn ogen uit, wat een prachtstad! Uiteindelijk bij de Starbucks beland voor scones en een drankje en toen mijn weg terug gemaakt naar het hostel.

  • 21 Augustus 2014 - 21:50

    Jacqueline:

    Hee lief broertje! Fijn om te horen dat het goed gaat en je het al naar je zin hebt. Enjoy! Liefs

  • 22 Augustus 2014 - 00:06

    Ans:

    Dag zoon. Na n lange reis leuke eerste indrukken van Sydney begrijp ik. Fijn om te lezen. Mooie foto's ook! Geniet lieverd, en laat ons vooral mee genieten door verhalen en foto's! X

  • 24 Augustus 2014 - 13:22

    Buurman Ronald:

    Hoi Jeroen, geniet van alles en leuk om je te volgen! Het weer zal daar beter zijn dan hier. Regen wind en kou. Voor mij wordt het vanzelf januari en kunnen we, als we heel hard roepen, elkaar misschien horen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia!

Working and Travel.

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2015

Kersen en nog veel meer kersen.

07 December 2014

Van Schapenboer naar Kersenboer

30 Oktober 2014

Het begint warm te worden

12 Oktober 2014

Hard werken wordt beloond!

13 September 2014

The Blue Mountains
Jeroen

Down Under @ Australia

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4949

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 28 Maart 2014

Australia!

Landen bezocht: